pondelok 25. novembra 2013

Cestovanie, travelling, reisen...


Milujem cestovanie a spoznávanie nových štátov (najmä hlavných miest). Je to niečo, čo ma robí vzdelanejšou a skúsenejšou, niečo, čo ma teší a čo mi nikto nemôže vziať. A čím viac človek cestuje, vytvorí si zvyky, rituály, ktoré musí len tak sám pre seba splniť. A čo robím práve ja na návšteve v cudzích krajinách?? 

Čítam o všetko dôležitom a zaujímavom

Pár dní pred cestou si vypracujem menší (niekedy väčší) referát o krajine a meste, do ktorého sa chystám, o kultúre ľudí, no hlavne o všetkých pamiatkach, ktoré plánujem navštíviť a vidieť. Vychádzam z viacerých zdrojov na internete a dávam všetko dokopy. Niekedy to trvá pár dní, ale viem, že potom spoznám mesto oveľa dôvernejšie, ako keby som ním len tak prechádzala. A o tom je predsa spoznávanie, no nie?? 


Píšem do mapy

Hneď po príchode do mesta je pre mňa dôležité zohnať si jeho mapu, sadnúť si na pokojné miesto (do parku alebo na kávu) a vyznačiť si na mape všetko, čo mám napísané v zozname. Potom si spravím trasu a už len čítam z mapy a hľadám... a nie je to pravda, že by sa ženy v mapách nevyznali.


Ochutnávam typické jedlo

K spoznávaní kultúry predsa patrí aj zistiť, čo vlastne domorodci jedia. A navyše po celom dni chodenia po meste človek samozrejme vyhladne. Práve vtedy sa vyberiem na vyhliadku niečoho chutného ale hlavne tradičného, aby som si mohla vychutnať miestne pochúťky.


Kupujem suveníry

Poháriky, magnetky, tričká, pohľadnice, kľúčenky ... takmer každý niečo zbiera. Ja som začala zbierať tričká, ale po čase som zistila, že to nie je až také praktické a uchovateľné, preto som to prednedávnom vymenila za zbierku lyžičiek. Pomaly sa mi už zbierka rozrastá a dúfam, že čoskoro bude mať zástupcu každého európskeho štátu. No a samozrejme netreba zabúdať aj na priateľov, ktorých vždy potešíme nejakým malým darčekom z cesty :)  



Prechádzam sa nočným mestom

Najkrajšie čaro pre mňa má mesto v noci. Keď ho vidím vysvietené a ja si v kľude prechádzam jeho uličkami a vnímam atmosféru. Vidím trochu tichší svet ukrytý do tajomna. A práve to sa mi na ňom páči najviac... 





Samozrejme, žiadna takáto cesta by nebola bez PRIATEĽOV, pretože práve oni vytvárajú dôležitú časť celej cesty. Práve s nimi zdieľate svoje pocity a zážitky o ktorých sa rozprávate ešte dlllho po výlete.



Veľa precestovaných kilometrov za krásnymi kútmi sveta Vám praje Vaša Floriana :-***

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára