pondelok 21. októbra 2013

Skvost vs. Haraburda

Pred piatimi rokmi som spoznala dievča, ktoré na všetko, čo bolo trošku bizarné, povedalo „Tak to je bordel!“ Za tých päť rokov som si tento bordel osvojila a teraz ho mám takmer všade. A nie len ja, pozrite sa okolo!

Bordel na uliciach, bordel v parlamente, bordel v novinách. Všade je toľko bordelu, že sa už ani nečudujem, že moje komíniky v skrini nahradil bordel. Bordel mám tiež v papieroch, v diári, v kabelke, v myšlienkach a v citoch. V takej kope bordelu je ťažké rozoznať skutočný skvost od zbytočnej rárohy. Našťastie, stále sa nájde pár miest, kde mám totálne-úplný poriadok. Sú to miesta, kde skrývam svoje súkromné „zbierky“:

1. KNIŽNICA Vďaka knihám môžeme prežiť srdcervúci životný príbeh, spaľujúcu romancu, získať priateľa, ktorý nás nikdy neopustí, navštíviť najnebezpečnejšie miesta sveta, spoznať historicky významné osobnosti a zažiť časy, ktoré tu už dávno nie sú. Maniak, to je slovo, ktoré ma v literatúre vystihuje. Od dobrej knihy sa nedokážem odtrhnúť a keď natrafím na autora, ktorý ma očarí, neprestanem čítať jeho diela, kým neprečítam všetky, ktoré sú dostupné. Teraz som hrdým vlastníkom zbierky Shakespearovej a Balzacovej a skutočne robím všetko preto, aby som sa v tomto hektickom období nedostala k Brownovi.

2. POLIČKA V KUCHYNI. To, že rada cestujem, vyhlasujem vždy, všade a nahlas. Nie je to len o tom, že môžem povedať, bola som tam a tam, ochutnala som to a to a spoznala som toho a toho. Keď sa nám otvára celý svet, nevidíme len krásne stránky, ale zisťujeme, aký život môže byť a riešime situácie, ktoré by doma nevznikli. Ceníme si veci, ktoré majú hodnotu a naučíme sa dať zbohom tomu, čo za nič nestojí. Ja si zo svojich ciest nosím hrnčeky a pri rannej káve riešim dilemu, do ktorého mesta sa vrátim počas nasledujúcej polhodinky. 

3. SKRINKA NA TOPÁNKY. O.K. Som materialista. Ale štatisticky, koľko percent žien nie je? A ja sa snažím s tým bojovať. Topánkam, ale odolať nedokážem. Najradšej by som ich mala stovky. Za povšimnutie stoja napr. tietotieto. 
 
 
 
 
4. FOTOALBUM Dnes fotky zaplavujú takmer všetky časopisy, webové stránky, blogy, maily a profily na sociálnych sieťach. Majú ešte cenu alebo ju nikdy ani nemali? Nemali! Cenu ale majú spomienky. Spomienky na chvíle, miesta, situácie a ľudí. Spomienky, na ktoré vďaka rýchlemu životnému tempu zabúdame. Môj fyzický aj elektronický fotoalbum preto praská vo švíkoch. A aby som o svoje klenoty neprišla, robím si kópie na externé disky a rozdávam ich po kamarátoch. Samozrejme dnes to už nie sú len fotografie, skutočnú atmosféru mi pripomínajú mierne aj divoké videá.

 
5. LÍSTOK SPLNENÝCH SNOV. Nič nie je krajšie ako keď sa zo snov stávajú spomienky. Netreba ale zabúdať na to, že získať to, po čom túžime v reálnom živote, stojí veľa času, námahy a nepripomína vždy prelet hviezdnou oblohou. V skutočnosti sa vždy objavia komplikácie, s ktorými pri snívaní nerátame. Napríklad nekonečné blúdenie v metre, keď žijeme vo veľkomeste, padajúca ofina pri krátkom účese, neskutočná zima pri skákaní zo skaly a kopec administratívnych prekážok pri čomkoľvek. Ale ten pocit stojí za to. Túto zbierku tvoja riadky na lístku, na ktorý pripisujem nové sny a škrtám tie staré.

Zbierka je súhrn vecí, ktoré majú hodnotu. O dnešnej mladej generácii sa hovorí, že sme nevďační, že si nevieme vážiť to, čo máme a za bohatstvom sa ženieme prekračujúc kopy bordelu. Ale čo je cenné vo svete, kde môžeme mať jeden deň všetko a na druhý deň môžeme o všetko prísť?

P.S. Práve som si uvedomila, že momentálne je mojou najväčšou zbierkou zbierka zákonov! Tak, to je bordel!
 
Diva

 
 
 
 




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára