pondelok 20. mája 2013

Avenged Sevenfold (A7X)

Vitaj skúškové! Obdobie, kedy ma moje vlastné svedomie vždy uväzní v izbe na niekoľko týždňov. Obdobie, kedy mám možnosť premávať sa v pravidelných, dosť krátkych intervaloch po You tube a objaviť tam napríklad kapelu Avenged Sevenfold.

Pred dvoma rokmi jeden z mojich kamarátov zavesil na svoju fb-plochu link na pieseň od kapely Avenged Sevenfold. Ja som naň klikla a hudba to bola skvelá. Nevenovala som jej ale viac pozornosti, akurát mi niekedy zaznela z môjho Romance priečinku. Pred pár týždňami ale zdieľal ich ďalšie video. Opäť som si na to klikla a opäť som bola nadšená. A keďže je skúškové, mala som dosť času skutočne zistiť čo je to za skupinu.
 
Avenged Sevenfold je trošku heavy metálová a trošku hard rocková kapela. Chalani pochádzajú z Californie a väčšina z nich sú kamaráti zo strednej školy. Na hudobnej scéne fungujú už vyše desaťročia. Všetci členovia majú prezývky, ktoré tiež pochádzajú zo stredoškolského obdobia. (Aké príznačné, keď si človek myslí, že je na svete jediný s istým druhom šialenstva objaví sa kopec podobných pomätencov.)
Význam slovného spojenia, Avenged Sevenfold, má biblický pôvod. Vyslovil ho Boh pri prvej vražde, keď Kain zabil Ábela. V podstate znamená, že v živote sa nám raz všetko vráti.
 
Títo chlapci sú vo svete veľmi známi, šplhajú sa hore dole po hudobných rebríčkoch a predajnosť ich CD´s je obrovská. A napriek tomu, že majú úžasný imidž potetovaných a  prešpendlíkovaných zlých chlapcov, tých roztomilých jamôk v lícach sa minimálne spevák M. Shadow zbaviť nevie. Viac bežných informácii ponúka napr. slovenská wikipédia tu.
 
Ja viem ako to na prvý pohľad vyzerá, samý hluk a bodrel. V skutočnosti ale na ich hudbe nenájdete žiadnu chybu. Spevák skutočne spieva a spieva dobre. Gitaristi sú perfektní, ich gitarové sóla sa dajú počúvať dokola celú večnosť. Toto je mojich 5 doteraz objavených najobľúbenejších songov:

# 5 DearGod Aké krásne! Chlapec chodí po festivaloch, zabáva sa od rána do večera, a nakoniec svojej drahej polovičke zaspieva pieseň o tom, ako je ona, to jediné po čom túži a na čo myslí. Pripomína mi to trochu elánovské „Odpusť mi láska, že som bol zlý, že som sa flákal a stále pil.“ Obe ale počúvam pomerne často.

# 4 AlmostEasy pretože všetko je T A K M E R jednoduché.
 
# 3 So FarAway Táto pieseň vznikla potom, čo sa ich dvorný bubeník a najlepší kamarát  v roku 2009 predávkoval. V prípadoch takýchto piesní, sa za textom i hudbou vždy skrýva čosi viac: „Ako môžem žiť bez tých, ktorých milujem?“ 
 
# 2 Nightmare Pri tejto piesni si môžete predstaviť čokoľvek: agrárne právo (nočná mora pre F.), Mikroekonomia 2, smernice a derivácie (Undomiel) alebo patologickú anatómiu (Trillian).
Mojou nočnou morou je momentálne nádherný
predmet Účtovníctvo a dane právnických osôb.
 
# 1 CarryOn Skúsili ste sa niekedy na niečo skutočne vykašlať, povedať si, že to vlastne nemá cenu. A v momente keď ste si 100% istý, že končíte, si uvedomíte, že skončiť nemôžete lebo hoci svet sa nezrúti a väčšine ľudí je to úplne ukradnuté, vám na tom záleží a preto proste musíte pokračovať. Tak pre mňa je o tom táto pieseň. Plus tie gitarové sóla a bubny!
 
P.S. Urobte sebe i mne radosť a dajte tejto skupine šancu, svoj názor môžete vyjadriť v komentároch pod článkom, ale táto hudobná skupina má len fb-fanúšikovskú základňu okolo 13,5 milióna ľudí, takže je dosť možné, že Váš názor nikoho zaujímať nebude.
 
P.S.S. Za objavenie tejto skupiny vďačím môjmu Stratenému priateľovi a strašne dúfam, že nebude stratený navždy. A nehovorím to len kvôli jeho hudobnému vkusu a oranžovým gatiam. ;)
 
Avenged sevenfold!
Diva
 




 

1 komentár: