pondelok 27. mája 2013

Oldies hity, ktoré si zaslúžia pridať zvuk

Sobota doma je čas upratovania a varenia. V našej rodine je to zároveň čas retro hitov a Trillian utierajúcej riady do rytmu Bee Gees a Beatles.

Prednedávnom som si uvedomila, akým širokým oblúkom obchádzam slovenské, či české médiá. Telku púšťam len v prípade núdze, noviny a časopisy mám už roky obmedzené len na Pevnosť a s rádiami to je tiež bieda. Keďže moderný pop vo mne vyvoláva chuť niečo rozbiť(česť výnimkám), zďaleka sa vyhýbam Fun-ku, Expresu a ostatným mainstreemom. FM-ko je o niečo prijateľnejšie, občas hrá aj niečo z môjho playlistu, ale pokiaľ sa pustí večerný špeciál s vrcholnou alternatívou, tiež sa prelaďuje ďalej. Tak sa v našej domácnosti už dosť dlho ustálila Viva. Naši počúvajú hity ich mladosti a ja si s radosťou hopkám po dome za zvuku Stayin Alive alebo Call me. (Pričom môj otec klasicky podotkne, že vzhľadom na vek týchto skladieb by som ich fakt nemala poznať.)


Výhoda oldies-iek je v tom, že hrali niekde na pozadí prakticky celý môj život. Či už v potravinách počas nakupovania, v čakárni u zubára, v starších filmoch alebo najnovšie v rôznych verziách v seriáloch(viď Glee). Potom sa odrazu vystrieľali aj moderní interpreti a začali bezdôvodne mrzačiť tieto hity rôznymi covermi(Forever young s Jay-Z... WTF?). Niektoré sa podarili a niektoré... škoda reči. 

Tak som sem vybrala 5 pesničiek, pri ktorých zaručene zvyšujem zvuk. Možno to oceníte rovnako ako ja. Pretože nič nie je lepšie, ako keď vám celé doobedie hrá soundtrack, ktorý si môžete beztrestne spievať.

Walking in Memphis by Marc Cohn (1991)



Túto pesničku som objavila jedného zamračeného, upršaného dňa. Sedela som na terase, pila kávu, voľačo čítala a v rádiu, odloženom na parapete začala hrať táto klavírna melódia. Pridajte k tomu mierne zachrípnutý Elvisovský hlas, dobrú gradáciu a zimomriavky boli namieste. 

Don't You (Forget About Me) by Simple Minds (1985)



Don't You (Forget About Me) bola piešeň pôvodne napísaná pre The Breakfast Club(vrelo odporúčam a Diva určite tiež). Odvtedy prešla rôznymi covermi, ale stále zostala akýmsi symbolom posolstva nepochopených teenagerov, ktoré niesol aj samotný film. Rovnako v súčastnosti na ňu odkazuje množstvo filmov(viď Easy A, Pitch Perfect) a zaslúži si byť stále pamätaná.

Don't Stop Believing by Journey (1981)




Dobre, priznávam, Journey sa dostalo na môj obzor práve vďaka Glee(čo už narobím s tým, že som taký seriálový závislák), ale neľutujem. Má všetko čo každá správna hitovka potrebuje, chytľavú melódiu, text s ktorým sa môžu stotožniť milióny a zvláštnu schopnosť sa stať návykovou. 

Ain't No Sunshine by Bill Withers (1971)



Jednoduchá, založená hlavne na hlasovom výkone speváka, s jemným, ale efektným inštrumentálnym podmazom, smutná a do srdca hlodajúca. Taká je Ain't No Sunshine, When She's Gone. Ja som túto pieseň objavila, keď bola použitá ako podmaz v jednej skvelej scéne v Nothing Hill a odvtedy si zaslúžila miesto v mojom oldies playliste(a ako maminkine zvonenie na telefón).

The Letter by The Box Tops (1967)



The Letter bol súčasťou soundtracku The Boat That Rocked(Piráti na vlnách), ktorý dominoval môjmu iPodu väčšinu roka 2010. Čiže mám tento song vypálený v podvedomí a kedykoľvek začne hrať, nemôžem si pomôcť.

Samozrejme, povšimnutia hodných oldiesiek je veľmi veľa, tieto ma napadli ako prvé. Že sú všetky americké a v zoradené podľa roku je úplná náhoda, ktorú som si všimla až teraz. Enjoy :)

Vaša, zúfalo hľadajúc DVD s The Boat That Rocked, Trillian :)

Obrázok vodtud.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára