nedeľa 12. mája 2013

Po stopách česko-slovenskej hudby: Aj zaprášené CD môže prekvapiť

Pamätáte ešte na tú dobu, kedy bolo strašne moderné napaľovať si cédečká a púšťať ich vo veži? Na čo mi to má zavadzať v počítači, keď si to napálim a môžem počúvať kedykoľvek? Áno, zlatá éra kompaktných diskov je za nami. Dnes si ich napaľujú len tí, ktorí ešte otáľajú s kúpou poriadneho autorádia (ako ja a Žabi).



Pod vplyvom majálesového šialenstva a pravdepodobného začiatku festivalovej sezóny som dostala chuť na niečo dobré domáce. Môže to byť aj tým, že koncertná zostava bola rýdzo česko-slovenská. Ktovie. No každopádne som zalovila v štóse cédečiek a vylovila niečo, čo mi pripomenie staré časy. Boli to Chinaski a ich Music Bar.

Tento album je z roku 2005 a teda už má nejaký ten piatok za sebou. Asi si určite spomeniete na ich hit Tabáček. Nejdem sa tu rozpisovať o kvalite ani umeleckej hodnote. Skôr ma zarazilo, že každú jednu pesničku som si pamätala od slova do slova. Aj po toľkých rokoch. Pravda, kedysi mi tie texty nič nehovorili. Proste slová a pesnička, kde tu sa to rýmuje. Teraz to však už trošku dáva zmysel. Ach tá zatracená dospelost!

Vaša nešťastne dospelá Undomielka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára