štvrtok 28. februára 2013

Rusi v Nitre


Hovorí sa, že koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom. A z vlastných skúseností som sa už presvedčila, že je dobré ovládať cudzie reči a tak nadväzovať viac kontaktov s cudzincami. Aj to je jeden z dôvodov, prečo som sa prihlásila na rusko-anglické štúdium Eurus Agromarket.



Podstatou je, že letný semester v štvrtom ročníku študujeme v anglickom jazyku spolu s ruskými študentmi, ktorí prišli ku nám do Nitry a v zimnom semestri piateho ročníka sa presúvame my, slovenskí študenti do Ruska, presnejšie do Sankt Peterburgu. Základom je ovládať ruský jazyk. Keďže doteraz som nemala takmer žiadne znalosti z ruského jazyka, rozhodli sme sa trochu viac zoznámiť s našimi ruskými kamarátmi a ukázať im krásy Nitry a nášho študentského života. Keď k tomu pripočítam aj to, že je to môj posledný semester na internáte, plánujem toto obdobie naplno využiť.
Našu partiu tvoríme my - štyria Slováci, Rus a Ruska. Mala by sem patriť ešte jedna príslušníčka ruskej národnosti, ale keďže nevyvíja žiadnu iniciatívu trochu komunikovať, ťažko ju začleniť. Do školy som nastúpila až v druhom týždni letného semestra. Dosť som sa obávala, ako budem komunikovať, ale keďže začali rovno s angličtinou, nemala som žiadny problém. Hneď v prvý deň sme sa rozhodli usporiadať párty, pre mňa skôr zoznamovaciu. A na nej som v stredu spoznala, akí Rusi v skutočnosti sú. Testovali sme Fernet Citrus, originál český výrobok :) Očividne im zachutil, pretože kamarátka Ruska povedala, že v živote nebola viac opitá. Áno, prepili sme Rusku. A Rusa tiež, len ten si to nechcel priznať. Kde je tajomstvo? Určite ste počuli, že Rusi veľa pijú, samú vodku z decových pohárikov. Je to síce pravda, ale týka sa to len spodiny. Vzdelanejší ľudia a študenti pijú iba zriedka a nie vo veľkých množstvách. Internáty majú kontrolované, vstup do budovy povolený len do jednej v noci a lístky na diskotéky získavajú od profesorov a aj to v prepočte za 50 Eur. Práve preto je pre nich náš študentský život trochu odlišný od toho ich typického, ale veľmi ľahko sa prispôsobujú a dokážu sa náramne zabávať o čom svedčí aj naša druhá párty hneď v treťom týždni.
Samozrejme, nechcem písať iba o žúrkach, pretože Nitra ponúka aj iné skvosty ako len preslávenú „Mostnú“. Plánujeme výlet na Zobor s typickou opekačkou špekačiek, výlet do arboréta, leňošenie v parku, návštevu hradu a podobne. Zahráme si bowling, zamakáme vo fitku a kilogramy naberieme späť na skvelom obede. Najbližšie sa chystáme predstaviť naše kuchyne. Teda skôr špeciality, ktoré pochádzajú z našich krajín, preto sa už tešíme na „pierožky“ a „bliny“ (ruské palacinky) a my im za to ponúkneme halušky a nejakú sladkú pochúťku k tomu. Teším sa, že nám škola dáva možnosť zoznámiť sa s novými ľudmi a my si už to zoznamovanie osvojujeme po svojom. Jednoznačne som rada, že som zase raz spoznala skvelých ľudí a teším sa na ďalšie akcie, ktoré zažijeme.
Pridá sa niekto? ;)


Vaša Floriana :***

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára