pondelok 25. marca 2013

S chuťou do života

Varenie, pečenie, dusenie, praženie či flambovanie je pre mnohých zábava a umenie, pre mňa je to veda.  

Pravda je taká, že ja nevarím vôbec. Okolo mňa sa proste vždy nájdu výborní kuchári. A každý by sa mal venovať tomu v čom je dobrý, nie? Navyše kuchári, ktorých poznám, sa vo varení skutočne vyznajú. To, že nevarím ale neznamená, že sa v jedle nevyznám. Veď predsa jem a jedlo zbožňujem! Preto som sa rozhodla odporučiť Vám 5 mojich najobľúbenejších pochúťok.




1. SLOVENSKÉ ŠPECIALITY
V tomto ohľade som národovec ako hrom. Milujem bryndzové halušky, tak ako makové a orechové pirohy. Nedám dopustiť ani na pečené či parené buchty. A keď sa chystám po dlhšej dobe domov, „objednávam“ si ich týždne dopredu.



                                                                                    2. SUSHI
Ryby neznášam najviac na svete. Ale viem, že sú veľmi zdravé a sem tam sa ich nútim jesť. V poslednej dobe som si ale obľúbila sushi. Oddeliť a „roztočiť“ paličky, otvoriť sójovú omáčku a striasť sa pri pohľade na zelené wasabi a nakladaný zázvor. Už len ten proces ma fascinuje.



3. ŠPENÁT
Ja viem, ešte pred pár rokmi som sa aj ja čudovala mojim blízkym ako to môžu jesť. Ale časom som sa do špenátu zaľúbila aj ja. Odporúčam špenátové halušky so syrovou omáčkou alebo špenátové rizoto. Chcem však upozorniť na fakt, že špenát v skutočnosti neobsahuje výrazne viac železa ako iné potraviny. Takže k veľkej sile Pepkovi námorníkovi nemohol stačiť. Ale čo, však v skutočnosti ani krtko nenosí lopatku.
4. SYR
Od kedy si pamätám patria syrové jedlá medzi moje top. Kedysi to bol „naťahovací“ vyprážaný syr, paradajková polievka so syrom alebo mozzarellová ciabatta. Teraz je to grilovaný encián. Objednávam si ho takmer vždy a takmer všade, najlepšie s brusnicovým kompótom a kopou zeleniny.


5. BEN & JERRY'S
Zmrzlina možno nie je jedlo v pravom slova zmysle, ale najesť sa z nej dá. Najlepšia je zmrzlina Ben & Jerry's. Existuje kopec jej druhov a chutí neskutočne dobre! Na internetovej stránke tu nájdete všetky momentálne predávané druhy a k niektorým sa viažu príbehy. Možno Vám zachutí tak ako mne, a aj Vám sa stane, že sa do tej zamrznutej dobroty budete snažiť uprostred najrušnejšej ulice v meste vydolovať dieru umelou vidličkou, vyprosenou v neďalekom kebab-stánku a všetky okoloidúce tety vám budú nesmierne pobavene priať dobrú chuť. Bohužiaľ, táto dobrota sa na Slovensko ešte nedováža.     
Na záver by som sa veľmi rada poďakovala svojej sestre, ktorá mi vyvára asi odjakživa; bráchovi za jeho výborný guláš; všetkým ostatným divožienkam (áno, varia všetky); variacim členom gangu; pánovi kuchárovi z mojej obľúbenej nedeľňajšej reštaurácii; autorovi jedla „Pizza Fantassia“ a zvyšným siedmym kuchárom, ktorých som mala tú česť spoznať minulé leto.
Aaaa musím sa tiež priznať, že v poslednej dobe sa mi páči predstava toho, že variť dokážem a fakt sa snažím kuchyňu navštevovať častejšie. A tu nájdete skvelý blog o varení.
Bon appetit želá
Diva

4 komentáre:

  1. Ó áno, nedeľný bratislavský obed, pstruh s citrusovou omáčkou, vanilková zmrzlina s lesným ovocím a dubáková polievka... to sú spomienky...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja zas spomínam na úžasný Mercado de San Miguel v srdci Madridu, ktorý Diva objavila a v ktorom sme prejedli skoro celý majland!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Myslím si, že tie špenátové halušky so syrovou omáčkou si môžeme označiť za "naše jedlo", lebo vždy ho robím len keď prídeš ty, lebo asi je to tou zelenou farbou, ale v mužskom kruhu sa veľmi neujalo...

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Áno Peti, asi máš pravdu. Možno sa zelenej boja. Čo už, ja som gurmán!

    OdpovedaťOdstrániť