streda 27. marca 2013

Ukladaj, ukladaj, ukladaj !

A Boh povedal: "Noe, sprav zálohu, budem formátovať." Noe spravil dobre, keď ho poslúchol. To isté by ste mali spraviť aj vy, ak nechcete prísť o svoje drahocenné dáta. Hudbu a filmy si hocikedy môžete hocikde zadovážiť. Ale fotky z dovolenky na Kanároch, ktoré sa odhodlávate už dva roky vyvolať, len tak niekde nenájdete. To isté platí aj o rozpísaných seminárkach či dokonca prológoch k vašim rozpísaným knihám. Ak sa chcete vyhnúť nepríjemnostiam, čítajte ďalej!


Mám kamarátku, nazvime ju Žabi. Dobre vie, že s počítačom viem trošku viac ako ho len vypnúť a zapnúť. Nie je tomu ani tak dávno, kedy za mnou prišla po radu. Vraj - kam si má uschovať drahocenné docx a jpegy, keby sa nedajbože stalo niečo windowsu. Rada nad zlato - maj ich hocikde, len nie na disku C. S pocitom odvedenia dobrého skutku som sa vrátila k seriálu. Aké veľké však bolo moje prekvapenie keď mi včera Žabi zaťukala na dvere a žiadala o pomoc. Ono to nejde zapnúť a ja tam mám fotky. :( V duchu (dobre aj na hlas) som si povedala - Jááá som ti to hovorila, zálohuj.

Tatranky.rar - energia zbalená na cesty!

Áno, prvé, hlavné, najdôležitejšie, základné a jediné pravidlo je zálohovať. Možno si myslíte, že vaším súborom sa predsa nemôže nič stať. Nikdy však nemôžete vedieť, čo sa stane - či odíde nejaká vnútornosť v pc, či vám so skvelou akciovou ponukou nepríde aj skvelý vírus alebo nebodaj sa nejaké decko dostane k počítaču a postíska všetko možné. Ako sa vraví, istota je guľomet.



Kam vlastne zálohovať? Pre začiatok, nie na disk C. Keď sa Windows sebecky rozhodne, že sa proste nerozbehne a basta! nemusíte sa báť ho jednoducho reinštalovať. Môžete si súbory vypaľovať, ale to je na dlho a hrozí, že sa vám začnú hromadiť DVDčka a pomaly stratíte prehľad kde je čo. Najistejšia je investícia do magickej skrinky - teda do externého disku. Easy peasy všetko pohromade. Problém môže nastať, ak máte zlé vyžarovanie - čo ja očividne mám, pretože už dva takéto kúsky mi odišli.. Čo vám budem hovoriť, nie je to prechádzka ružovou záhradou prísť o všetky svoje drahocenné filmy a seriály.

Bill Gates stojí pred kúzelným zrkadlom a pýta sa: Zrkadielko zrkadielko, kto je najbohatší na svete? APLIKÁCIA ZRKADLO VYKONALA NEPLATNÚ OPERÁCIU A BUDE UKONČENÁ

A ako to spraviť rýchlo, jednoducho a zadarmo? DROPBOX! Pre začiatok vám táto služba ponúkne 2 giga na vaše dokumentíky. Pozvite kamarátov, nainštalujte do mobilu (a potom znovu odinštalujte, pekne to žerie baterku ale na druhú stranu ako náhle odfotíte fotku uploaduje sa tam, stále som nejak na vážkach) a môžete si to pekne rozšíriť! Navyše, k svojim údajom sa jednoducho dostanete z akéhokoľvek počítača s internetom.



Proste mi spravte radosť a zálohujte si veci. Stratiť rozpísanú diplomku týždeň pred odovzdaním nemusí byť práve najpríjemnejší zážitok.

Vaša dnes tak trochu nerdy Undomielka

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára