nedeľa 17. augusta 2014

Cuketové mámenie

I bol raz upršaný víkend. Niekedy na začiatku leta. Zhodou okolností sa na mňa valili recepty o cukete. A ku podivu bola v obchode v akcii. Čo iné na to povedať ako challenge accepted? A tak som zobrala zásteru a začala sa v kuchyni veľká hra...

Varenie ma trochu baví. Možno ešte viac ma baví to jedenie. A najviac ma baví snívanie o jedle.

Teda nie že by sa mi snívali nejaké "hot dreams" alebo čo.

Rada si listujem v kuchárskych knihách (áno, plurál) a vravím si - toto by som si mohla spraviť. Najčastejšie takto končím pri Jamiem Oliverovi. Nakoniec nič neuvarím. Ale to nebol prípad cukety.

O cukete som mala od malička utvorený svoj názor. Je to zelenina. Je to hnusné. Nebudem to jesť! Dnes je celý svet otočený hore nohami a nedám na ňu dopustiť.

Polievka k krustami

cuketová polievka s krustami
Mňam
Začneme tým najjednoduchším. Krémová polievka sa vlastne spraví skoro sama. Stačí trochu osmáhnuť nakrájanú cuketu na cibulke, zaliať dostatočným množstvom vody(poprípade ak sa vám niekde povaľuje zbytočný kurací vývar, tak tým), pridať zeleninový bujón a počkať kým sa uvarí. Uvarenú cuketu rozmixujeme, dokoreníme a pridáme smotanu/mlieko/šľahačku - podľa toho, čo je zrovna v chladničke.

Ako dekoráciu a aby sme sa vlastne aj najedli, pretože úprimne - krémová polievka zasýti tak na chvíľku - si pripravíme krustičky. Môžete klasicky nakrájať chlieb na kocky a opražiť na panvici. Alebo použijete môj super zrýchľovací trik - krajec chleba do hriankovača a stačí len nakrájať. Čas sú peniaze. 

Dekorovať môžeme aj syrom (parmezánom, prosím žiadny eidam) alebo zelenou burinou - petržlenom či bazalkou.

Placky

Placky, placky, placičky. To je snáď univerzálne jedlo z akejkoľvek zeleniny. Cuketu stačí nastrúhať, pridať múku, vajce a trochu dochutiť. Na spevnenie odporúčam pridať jeden nastrúhaný zemiak. Karfiol a brokolicu odporúčam trochu prevariť predtým.

Plnené tekvičky

Upečená bacuľka
Upečená bacuľka
Toto bol vlastne dôvod, prečo som sa na to celé dala. Pretože na obrázku to vyzeralo úplne super. A keď som tie malé bacuľky zbadala v obchode, inak sa nedalo. 

Bacuľkám odrežeme vršok a vydlabeme. Pripravíme si plnku. Ja som zvolila mleté mäso, paradajky, vajíčka a dužinu z baculiek. Pôvodný recept hovoril iné, ale bola som hladná a chcela som to mať čo najskôr z krku. Bacuľky som naplnila a vrch som prikryla odrezanou hlavičkou. Celý pekáč som prikryla alobalom a začalo sa čakanie. Po zhruba 15 minútach šiel alobal dole a piekli sa samé.

Ako príloha poslúžili sama bacuľka :-) Pre náročnejších trochu zeleniny a pre tých bez kulinárskeho cítenia kľudne aj chleba ;)

Bábovka/Bublanina

Sladká čerešnička na záver. V podstate stačí cuketu nastrúhať, pridať cukor, nejaké to vajíčko-dva, múku, prdopeč a cesto vyliať do obľúbenej formy. Easy-peasy. A verte mi, nebudete vôbec vedieť, že tam je. To isté platí napríklad aj na mrkvu. Kto neskúsil, neuverí.



Vaša cuketová Undomielka :-*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára