štvrtok 25. apríla 2013

Prišiel som, videl som, zvíťazil som.

Áno, aj tak málo stačí k tomu aby sme deň považovali za úspešný!


Pohľad divožienok na svet je trošku skreslený. Nie je to tak, že by sme boli večné romantičky alebo, že vidíme vždy všetko čierne. Nie, proste naše videnie je zahmlené alebo rozmazané. Preto všetky štyri navštevujeme očného lekára a nosíme okuliare alebo sa po ránach zabávame so šošovkami. Veď fenoménom dnešnej doby je, že väčšina populácie potrebuje okuliare.

Šošovky
O šošovkách sa rozpisovať nebudem, tak ako majú svoje výhody, majú  kopec nevýhod. Ich nosenie je veľmi náročné na hygienu a na internetových stránkach je možné nájsť kopec skutočných príbehov o tom prečo šošovky nenosiť. Na druhej strane, niekedy okuliare skutočne zavadzajú a neustále sa mračiť na svet tiež nechceme. Vtedy sú šošovky nevyhnutné! Keďže ja sa dám vždy na všetko nahovoriť, teraz skúšam jednodňové šošovky. Zatiaľ som nijaký výrazný rozdiel nepostrehla, akurát sa mi zdá, že pocit suchého oka príde ešte skôr a každý večer, keď ich hádžem do koša si vravím „večná škoda“.

+ väčší komfort, možnosť nosenia slnečných okuliarov, neobmedzené periférne
   videnie, nekĺžu sa, nezahmlievajú a nezostávajú po nich stopy na tvári
- veľmi citlivé a jemné, je jednoduché ich zničiť alebo stratiť (aj priamo v oku), 
  náročné na hygienu, možnosť pocitu suchého oka, potreba roztoku a pravidelnej
  investície do nových šošoviek

 Okuliare
„Okuliare vám dodajú vzhľad inteligentnej bytosti.“ Je to pravda alebo mýtus? Pravda! Napriek tomu, že kúpením okuliarov nebudeme o nič múdrejší, ich nosenie sa s inteligenciou všeobecne spája. Veď zrak po stáročia ničilo najmä nekonečné učenie a čítanie. V dnešnej dobe sa k spôsobom ako si jednoducho a rýchlo zničiť oči pridali hodiny strávené pred televíznymi a počítačovými obrazovkami.
Napriek tomu, že väčšina z nás okuliare potrebuje, okuliare samy sa netešia veľkej obľube. Mladí ľudia okuliare nenosia radi, a po dlhoročnom trápení zrakových buniek im už v staršom veku nič iné nezostáva. Keď nosia okuliare deti, potrebujú veľa odvahy a poriadne ego aby vtipkovaniu svojich neporiadnych spolužiakov dokázali čeliť.
Osobne dúfam, že to tak už nie je, veď okuliare sa dnes považujú za veľmi štýlové.
Možnosť ich výberu v  obchodoch je neskutočne veľká. Stále sa nosia okuliare bez rámov a v móde sú retro alebo mačacie oči, úzke, široké, okrúhle a hranaté. Dá sa vybrať z rôznych vzorov a farieb. Dokonca ľudia, ktorí majú oči v poriadku si často kupujú fake-y aby vyzerali viac in. Ale kašlať na to čo sa nosí, hlavné je vybrať si okuliare, v ktorých sa cítite pohodlne a ktoré nebudete mať problém nosiť.
Ja som bola už dlho presvedčená o tom, že chcem nové okuliare. Moje staré neboli podľa môjho gusta a hlavne mi nesedeli dioptrie. Jediný problém bol v tom, že som sa nevedela odhodlať, veď vybrať si je také ťažké. Nakoniec som, vďaka mojej lenivosti a šošovkám, dostala zápal spojiviek a tak som si musela vybrať okuliare v prvom obchode a takmer poslepiačky.

+ sú estetickým doplnkom, nepotrebujete roztok, pokiaľ sa vám dioptrie nemenia
   často tak je nosenie okuliarov lacnejšie
- menší komfort, obmedzené periférne videnie, nie sú vhodné na športy, kĺžu sa,
  zahmlievajú a zostávajú po nich stopy na tvári

TIP: k okuliarom si kúpte retiazku. Nie je zrovna najbežnejším druhom bižutérie, ale minimálne je originálna a zaujímavá. A keďže je možné nájsť ich rôzne druhy v internetových obchodoch, asi nebudem jediná ktorá ju nosí kvôli paráde.

Treťou možnosťou ako sa zbaviť problémov so zrakom je laserová operácia. Sama som ju nikdy nevyskúšala, ale Pyco odporúča toto a nejaký lekár z reklamy novinku tu.

Tak si to zhrňme, tým z vás, ktorí okuliare nepotrebujete gratulujem. Ak však okuliare alebo šošovky potrebujete, kúpte si ich a nezabúdajte tiež, že o šošovky sa treba starať. Ale hlavne, neničte si oči, nestojí to za to!
P.S. Videl niekto z vás ten riadok u očného, ktorí musia prečítať budúci letci? Ja teda nie! Ale ak ho niekto z vás skutočne videl, tak klobúk dole.
Diva

literárny retro klub divožienok


1 komentár:

  1. Ja zatial zostavam pri kontaktnych sosovkach, i ked bryle su ozaj stylove. Neviem vsak v realite s nimi fungovat, pretoze mi okuliare zavadzaju, zanechhavaju odltacky na nose atd. Neskor sa dam mozno nahovorit na operaciu oci, ale to az neskor. Zatial budem fungovat na mojich osvedcenych kontaktnych sosovkach;- ) Som za to, ze dobra znacka a spravna hygiena su pri nich velmi dolezite

    OdpovedaťOdstrániť