piatok 2. augusta 2013

Na potulkách po Mníchove

Ako sa už spomínalo tu, vydala som sa na Roadtrip. Pobalili sme sa do jedného auta, napráskali sme kufor ako sa len dalo, tak že išiel len tak tak zavrieť a potom šla noha na plyn a smer Rozvadov...

Cestou necestou
Z môjho cestovania na trase Praha - Žiar nad Hronom som si zvykla na nástrahy a útrapy, ktoré so sebou prináša jazdenie po českej D1. A to nehovorím ani o tom, ako to vyzerá teraz, keď sa začala tá ich "veľká" rekonštrukcia a každú chvíľu je nejaké zúženie. Ono v Nemecku sa tiež upravujú cesty. S tým rozdielom, že keď je zúženie a znížená rýchlosť, všetci to dodržujú... Takže hneď z rána sme začali s menším oneskorením.
Skúška odvahy s navigáciou
Tento rok sme si povedali, že si vyskúšame cestovanie s GPSkou. Pretože všetci s ňou chodia. Najskôr sme ju testovali na obchôdzkach po Prahe. Na moje prekvapenie som spoznala kúty a miesta, o ktorých som za tie roky ani netušila... a nie neboli to žiadne skratky. Ale fungovala. Tak sme si povedali, áno je to fajn, môžeme sa na ňu spoľahnúť. A aké bolo naše prekvapenie, keď na hraniciach s Nemeckom ujo v navigácii stíchol... Náš tým neohrožených žen si s tým ale poradil a trafil do kempu skratkou, ktorá nám pridala len 20 minút k celkovému časovému skóre.
Čo nevynechať v Mníchove
Určite za zmienku stojí Múzeum BMW. Okrem toho, že sa môžete vyfotiť v super nablýskaných kárach, môžete očkom pokukovať po veteránoch a nechať sa unášať na krídlach histórie. Ďalej musia vaše kroky smerovať do historického centra. Je to must see v každom starom meste. Nezabudnite si vytlačiť históriu a pri každej pamiatke sa zastaviť a užiť si svoj vlastný výklad.
Doprava po meste
Znalci a bedekre hovoria, že najlepšia doprava po Mníchove je na bicykli. Ja na to vravím - WTF? Sadnite do metra - nám sa podarilo sadnúť aj do novej aj staršej súpravy. Síce sa mi - ako laikovi - zdá, že tunajšie súpravy majú väčší koľajový  rozchod ako tie naše pražské. Ak sa dostanem do internetova a spomeniem si, vyguglim. Príjemnou zmenou sú klimatizované autobusy. Tramky sú tiež fajn, trošku iné ako klasické T3, kačeny či tie nové výtvory od škodovky.
To je zatiaľ z ciest všetko. Internetovo je pre mňa momentálne neznáma zem.
Záznam uskutočnený 24.7.2013 v mníchovskom kempe The Tent.
Vaša zatiaľ nestratená Undomielka ;-)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára