pondelok 9. septembra 2013

Káva, káva, káva!

Ako ste si mohli dobre všimnúť na našom Facebooku, sme veľké ba priam obrovské fanynky kávy. Tá lahodná vôňa a vynikajúca chuť... Nie je nič lepšie ako keď sa spoja endorfíny, kofeín a dobrá spoločnosť. O tom by sme vedeli hovoriť nielen my, ale aj všetci čašníci, čo mali kedy to šťastie nás obsluhovať. A práve káve je venovaný tento článok. Tak si jednu zalejte, inak vám garantujem, že budete slintať!

 Ako malé dieťa som nikdy nedokázala pochopiť, čo na nej dospeláci vidia. Každé jedno dopoludnie,  odkedy sa rozpustil sneh dovtedy ako napadol ďalší, sa u nás na priedomí zišli susedovci a popíjala sa káva. Šrotovka. Šrot? To sa náhodou nerobí sliepočkám aby boli väčšie? Celkom som to nechápala. Jediné, čo mu som prišla na takzvane na chuť bolo hranie sa so zvyškom kávy. Z jedného hrnčeka do druhého a naspäť a zasa znovu... Kým som nedostala vynadané, že je všade bordel.

Prvé stretnutie s kávou tiež nebolo príjemné. Dalo by sa to zhrnúť do troch slov - horké hnusné fuj. Až jedného dňa sa z toho stalo mňam. Či to bolo vekom alebo majú na tom zásluhu Lorelai a Rory Gilmorové, na to už neprídem. Rozhodne by som však tento nápoj nemenila.

Viedenská káva

Pri tureckých nájazdoch sa Turci dostali aj do Viedne. Rakúšania sa však nedali a zahnali ich preč. Jediné, čo po nich ostalo bol smrad a 500 vriec kávových bôbov. Turecký spôsob sa vôbec neuchytil. Ale našťastie nie všetky zrná poslali dole Dunajom. Pridali trochu sladkej šľahačky a mňamka bola na svete! 

Turek

Skutočná horkosť sa prejaví práve v turkovi. Nápoj pre fajnšmekrov, ktorí si svoju kávu nechcú špiniť žiadnym mliekom, šľahačkou či podobnými vecami. Ten pocit, kedy si dávate posledný dúšok a pár zŕn sa vám prederie na jazyk... To ja rada, to ja ľúbim.

Írska káva

Iste že nie je tajomstvom, že tak ako máme čaj s rumom, môžeme mať aj kávu s alkoholom. Do klasickej írskej kávy najlepšie zapasuje bailys, ktoré zvírazní horkú chuť kávy a dá jej taký orieškový podtón. Ale ide to aj s inými likérmi. Moja verzia, ktorá v sebe zahŕňala Cointreau a šľahačku, pôsobila blahodárne a mala chcené účinky. Je to ako s pečením - každý si svoj recept trochu prispôsobí. Takže ak chcete vyskúšať kávu so slivovicou, brániť vám nebudem.

Ľadové kocky

Toto je jedna z tých vecí, ktoré ma nikdy nenapadli. A to som schopná zamraziť skoro všetko. Stačí si spraviť dobrú prekvapkávanú kávu, trochu ju osladiť a dať do mraziaku na noc. Odmenou vám bude kávové mliečko. Ako málo stačí k šťastiu!

Kávová zmrzlina 

A keby náhodou niekto nemal dosť kávy, je tu ešte kávová zmrzlina. Tá od Carte D'or je vynikajúca. Je to taká sladká čerešnička k dobrej káve.

Rada by som pokračovala, ale z tohto písania som dostala takú chuť na kávu, že si ju musím ísť spraviť :)

Vaša kávová princezná Undomielka :-*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára