pondelok 16. septembra 2013

Pivo je spoločenský drink!

Z múdrych štatistík vyplýva, že radi pijeme. Tak ako hlása takmer každá druhá tabuľa pri poľských hraniciach - pivo, víno, vodka. Pivu kraľujú českí bratia, ale slovenská kvalita a spotreba sa nemá za čo hanbiť. Pivo je niečo ako národný nápoj. V krčme či v lete na záhradke chutí a dá sa ho vypiť dosť. A hlavne - je v mnohých prípadoch lacnejšie ako kofola. A prečo ho pijem ja? Pokúsila som sa nájsť 5 dôvodov, ktoré vystihujú moju lásku k pivu.

1. To najlepšie, čo doma máme

Áno, zlatý bažant má dobrý slogan. A ja s ním plne súhlasím. V Česko-Slovensku sa skutočne vyrába kvalitné pivo. K nemu už len poriadny guláš a pravá pohoda je na svete. Pri pivku sa dobre nadáva na politiku, ktorá teda nikdy dobrá nebola a nikdy dobrá nebude. Ale s pivom je svet krajší. Navyše konzumáciou domáceho piva zlepšujeme ekonomiku. Štát by nám mal byť vďačný!

2. Po pive rastú prsia

Je to taká povedačka ako tá, že od studenej kávy sa opeknieva. Stále skúšam a musím povedať, niečo pravdy na tom bude. ;) Kto nevyskúšal, neuverí!

3. Buket alebo poriadna pena?

Počúvať o tom, že vo vôni vína dominujú jemné korenisté tóny s lieskovými orieškami doplnené jemným buketom lúčnych kvetov a že má plnú, jemnú chuť s jemnou ovocnou-korenistou dochuťou, z chlapských úst? Tak teplé, že letné hice sú proti tomu úplne ľadové! Nechápte ma zle, ok sem tam vínko k romantickej večeri, to áno. Ale správny chlap by mal radšej preferovať pivo a diškurovať o tom, že tá pena rýchlo spadla...

4. Čo robíš? Nič? Ideme na jedno?

Ísť na jedno, to je také nepísané klamstvo. Jedno predsa znamená minimálne tri. Pivo je zámienkou ísť na špacír. Alebo špacír je zámienkou ísť na pivo? To je taká nekonečná otázka ako či bolo skôr vajce alebo sliepka... Každopádne pri pive sa lepšie rozoberajú drby ako pri minerálke. 

5. No proste je to dobré!

Pivo je proste dobré. Pomer cena/kvalita je na tej najlepšej úrovni. Dá sa pri ňom pokecať s kamoškami, s kamošmi, či s rodičmi. Ak sa nechcete na party nadratý ako Zeppelin, pivo je správna voľba. Nikto nikdy nepovedal - pivo už nikdy nepijem! (Čo sa o ovocných destilátoch teda povedať nedá.) 
Ja a moje pivko na koncerte Depeche Mode

Takže - ako vravím ja - anóda, katóda, uzemniť a do dna!
Vaša pivná kráľovná Undomielka :-*

P.S.: fotky sú fotené na území Českej republiky, preto sa jedná o české značky :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára