piatok 12. decembra 2014

Vianočné drinky

Akýsi klasik kedysi povedal, že víťazi pijú od radosti, porazení od žiaľu a Slováci od rána. A tak nečudo, že každá významná udalosť na seba viaže nejakú tekutinu s obsahom alkoholu nad 12%. Vianoce samozrejme nie sú žiadnou výnimkou.
Ak by som sa chcela hrať na total hipster frikulína, čo sa zarputile snaží byť megasuper barmanom, tak by som povedala, že pokiaľ pridáte trochu škorice hoc aj do obyčajnej vody, bude to vianočný drink. Vychádzame tu z jednoduchej rovnice, a to škorica = Vianoce.

Ja som sa tak trochu zamyslela nad tým, čo všetko bežne robím. Pridala som k tomu trochu popíjania a bolo. Potom som sa s mojou odbornou poradkyňou zhodla, že je sranda robiť niečo kreatívne, tak som konečne vymazala fotky z dovolenky a spravila som miesto na videa. Takže tu je jedno video na zrekapitulovanie:

Typickou aktivitou je stavanie stromčeka. Ja som si k nemu dala trochu zázvorového čaju. S demänovkou. Tento recept sa dá výborne variovať podľa toho, aký čaj a proviant máte k dispozícií.

Pri pečení - aby sa dostavila múza a koláčiky neboli "nudné" - som si dala trochu jägru. Opäť je možné naplniť poldecák podľa chuti.

Najúmornejšie sú na Vianociach prípravy. Všade samé jedlo a sladké, ale môžete sa do toho pustiť až po štedrovečernej večeri. Komu sa však na to chce čakať? Trocha zmrzky s domácim likérom ešte nikoho nezabilo...

Pri balení darčekov by mal byť človek v strehu. Predsa len sa narába s nožnicami a prísť k úrazu teda vôbec nechcem. Nie je nič lepšie ako si v horúcom mliečku namáčať čokoládu. Sladké, dobré a ešte k tomu sa potom tak dobre spí....

Môj malý Veľký vianočný stromček
Môj malý Veľký vianočný stromček
Okolo Vianoc a Silvestra sa robí veľa párty a večierkov. Drink, ktorý pozná každý, čo videl aspoň jednu epizódu Sexu v meste, je jednoduchý na prípravu. Skúste tento rok ohúriť Cosmopolitanom a už vám nikto nikdy nedovolí miešať niečo iné. Dôležité je mať po ruke vodku, pomarančový likér (Cointreau, Triple Sec), limetku a niečo ružové. Pretože výsledný efekt musí byť ružový a ideálne s paraplíčkom! V origoš receptoch odporúčajú brusnicový džús, ja však väčšinou siahnem po grenadíne alebo po kvalitnom jahodovom sirupe. Správny pomer ingrediencií získate z rovnice pokus-omyl=výsleddok, kde dôležitými premennými sú situácia a ľudia.

K pozeraniu romantických filmov odporúčam veľa vreckoviek, veľa sladkého a becherajzňu. Tú si jednoducho pripravíme tak, že štamprlík becherovky, 2 lyžičky medu a trochu vyšťaveného citrónu zalejeme vriacou vodou. A voilá...

No a keďže sú sviatky, nič netreba, obchody sú pozatvárané, teda tým pádom ani netreba nikam jazdiť autom, môžeme piť. Stále. Veď lebo sú predsa sviatky. Na túto príležitosť odporúčam siahnuť po aperole a skombinovať ho buď teda s prosecom a pomarančom alebo, ako v mojom prípade, s vínom.

Na zdravie.

Vaša pripitučká Undomielka :-*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára